Fast Texture Synthesis using Tree-structured Vector Quantization
Li-Yi Wei , Marc Levoy Stanford University
SIGGRAPH 2000
現在,コンピュータグラフィックス,画像処理において,テクスチャの構築は重要なものである.しかし,その高画質かつ有効なテクスチャを構築するためには作成速度やその質に様々な問題があった.そこでこの論文では,2過程のアルゴリズム,一つはマルコフ確率場,もう一つはマルチ解像度を使用したアルゴリズムを元に,高速かつハイクオリティーなテクスチャ構築アルゴリズムを提案している.
(発表者:大石 誠
)
Polynomial Texture Maps
Tom Malzbender, Dan Gelb, Hans Wolters
Proceedings of ACM SIGGRAPH 01, August 2001
本論文で提案するtexture mappingの新しい手法ではこれまでのtexture mappingでは不十分な表現であった光源方向の変化による再現画像のphotorealismを増加させた.対象物体の周りに半球状に光源を40個〜50個配置し,各光源位置から撮影された画像データから得られる各texelごとの4次多項式の係数を用いることにより再現画像を作成する.この手法を用いて考古学の粘土や石の彫文字を読みとることができた.
(発表者:村上 紘子
)
Spectral-Based Ink Selection for Multiple-Ink Printing I. Colorant Estimation of Original Objects
Di-Yuan Tzeng and Roy S. Berns Munsell Color Science Laboratory Chester F. Carlson Center for Imaging Science Rochester Institute of Technology Rochester, NY
Proc. 6th IS&T/SID Color Imaging Conf., in progress, 1988.
This research has been initiated to determine a set of six basis
colorants which are the best representation of artwork. By using
linear combinations of the 6 estimated colorants, their spectral
information can be accurately reconstructed. In this research, they
used PCA (Principle Component Analysis) method determine 6 eigen
vectors to obtain those six estimated colorants and proposed a
constrained-rotation engine using MATLAB to perform the transformation
from the eigen vectors to a set of all positive vectors as the
estimated colorants. Finally this set of colorants can be used to
synthesize the original artwork with the least metamerical effect
between the reproductions and originals.
(発表者:Kunalaya Cherdhirunkorn
)